خواص كدو سبز

سايت تفريحي آرزوها

خواص كدو سبز

۱۶ بازديد

خواص كدو سبز

 

كدو سبز, خواص مفيد كدو سبز, مضرات كدو سبز, kado-sabz

 



كدو سبز ميوه اي است كه مي تواند تا حدود يك متر رشد كند ولي به دليل اينكه در اندازه هاي كوچكتر خوشمزه تر است و براي بدن مفيد مفيد تر است زودتر برداشت مي شود و همانند بسياري از كدوها مانند كدو تنبل در گونه تخم پوست كاغذي دسته بندي مي شود.

كدو سبز از نظر تغذيه اي به علت داشتن انواع املاح و مواد معدني منيزيم, پتاسيم, فيبر, فولات, فسفر, ريبوفلاوين و ويتامين هايي مانند ويتامين A و C و B داراي ارزش فراوان غذايي است .

سعي كنيد كدوهايي را بخريد كه اندازه متوسطي دارند و پوست براق و وزن شان نسبت به اندازه شان سنگين تر باشد همچنين دقت كنيد پوست آن ها نبايد خيلي سفت باشد چون پوست سفت نشان دهنده رسيدن بيش از حد كدو است.

خواص مفيد كدو سبز

مفيد براي كاهش وزن و لاغري

به دليل اينكه ۹۵ درصد كدو سبز را آب تشكيل مي دهد و ۱۰۰ گرم كدو سبز فقط ۲۵ كالري دارد و همچنين چونكه اين ميوه متابوبيسم و سوخت و ساز بدن را بالا مي برد آن را به عنوان يكي از بهترين غذاها براي افرادي كه رژيم غذايي دارند پيشنهاد مي كنند.


مفيد براي سلامت پوست

كدو سبز به دليل داشتن مقادير بالايي آب, ريبوفلاوين و ويتامين C موجب بهبود سنتز كلاژن در پوست مي شود و با توليد الاستين موجب جوان سازي پوست شده و چين و چروك را از بين مي برد. همچنين لوتئين و آب موجود در كدو سبز موجب آبرساني در پوست شده و به عنوان يك مرطوب كننده طبيعي عمل مي كند.


مفيد براي تقويت حافظه و ضد پيري

كدو سبز حاوي تركيبات ضد پيري است آنتي اكسيدان هاي موجود در اين ميوه موحب تقويت حافظه شده و كاهش مشكلات وابسته به سن تا ميزان ۴۰ درصد مي شود. همچنين دانشمندان معتقدند ويتامين هاي A و E در تركيب با اسيدهاي چرب امگا ۳ جذب آنتي اكسيدن هاي محلول در چربي را تقويت مي كنند و به اين روش به بازسازي سلول هاي مغزي كمك مي كنند.


مفيد براي كبد هاي چرب

كدو سبز از جمله سبزيجاتي است كه مقادير بسيار بالايي سديم دارد و سديم هم بدن را قليايي كرده و در درمان و سم زدايي كبد هاي چرب بسيار مؤثر است.


مفيد براي جلوگيري از سرطان

كدو سبز به علت اينكه حاوي مقادير زيادي از مواد سرطان زا و آنتي اكسيدان است مصرف آن در خطر ابتلا شدن به سرطان مفيد و از پيري زودرس سلول ها جلوگيري مي كند. اين گياه به دليل اينكه حاوي مقادير زيادي فيبر است و فيبر هم موجب دفع سموم سرطان از سلولهاي كولون مي شود و ويتامين C و فولات و بتاكاروتن موجود در كدو سبز از اين سلول ها در برابر مواد شيمايي كه موجب سرطان كولون مي شود محافظت مي كند.

 

خواص نمك براي سلامت پوست

 


خواص نمك براي سلامت پوستنمك براي پوست هم بسيار مفيد است و براي همين است كه اين روزها نمك حمام ...

آلفا و بتا كاروتن موجود در كدو سبز در كاهش خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات در مرداني كه بالاي ۶۰ سال سن دارند بسيار مؤثر است همچنين كدو سبز به دليل داشتن عناصر ضد سرطاني از بروز سرطان كولون كه همان روزده بزرگ است جلوگيري مي كند.


مفيد براي زخم معده و دستگاه گوارش

كدو سبز حاوي مقادير زيادي آب است و آب هم باعث بهبود هضم غذا شده و به درمان زخم معده كمك مي كند همچنين خوردن كدو سبز خطر ابتلا شدن به سندرم روده تحريك پذير را تا حد زيادي كاهش مي دهد و به سلامت دستگاه گوارش كمك مي كند.


مفيد براي سرماخوردگي

كدو سبز با داشتن ويتامين هاي نظير ويتامين سي و آ سيستم ايمني بدن را تقويت كرده و از مبتلا شدن به بيماري هايي نظير سرماخوردگي و آنفلونزا جلوگيري مي كند.

مضرات كدو سبز

مضر براي افراد طبع سرد

مصرف بيش از اندازه كدو براي افرادي كه طبعي سرد دارد و يا اينكه در مناطق سردسير زندگي مي كنند مناسب نيست چونكه در اين افراد موجب مشكلاتي از قبيل نفخ, سنگيني و درد معده مي شود.

 

مضرات سيب زميني براي زنان باردار

 


مضرات سيب زميني براي زنان باردارتحقيقات نشان داده است خانم هايي كه از قبل بارداري سيب زميني زياد مصرف مي كردند بيشتر...

همچنين مصرف كدو سبز براي افرادي كه با مشكل نفخ روده و دل درد مواجه هستند پيشنهاد نمي شود چونكه موجب بي حسي معده و روده مي شود.

همچنين ببينيد : خواص مفيد پياز خواص مفيد خيار خواص مفيد گوجه فرنگي

منبع : http://telegra.ph/%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF-05-25

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.