طرز تهيه سالاد فصل

سايت تفريحي آرزوها

طرز تهيه سالاد فصل

۱۴ بازديد

طرز تهيه سالاد فصل

 

سالاد فصل, سالاد كاهو, طرز تهيه سالاد فصل, salad fasl, دستور تهيه سالاد فصل

 



سالاد كاهو يا همون سالاد فصل يكي از سالاد هاي پرطرفدار ما ايرانيان است كه براي پذيرايي از مهمان ها اين سالاد را سرو مي كنيم. مواد اصلي تشكليل دهنده سالاد فصل كاهو, كلم, هويج, خيار و گوجه است كه در كل ايران تقريبا يكي است فقط در بعضي از مناطق مواد اين كلم را به صورت درشت تر و بعضي جاهاي ديگه به صورت ريزتر خرد مي كنند. در اين پست پارلين طرز تهيه سالاد فصل مجلسي و خوشمزه را براي ۴ نفر به همراه نكاتي براي تزيين بهتر سالاد فصل آماده كرده ايم كه مشاهده مي كنيد.

مواد لازم مقدار لازم  كاهو تازه ۲ عدد  كلم قرمز ۱ عدد كوچك  كلم سفيد ۱ عدد كوچك خيار ۳ عدد گوجه فرنگي ۳ عدد  هويج ۲ عدد  شكر به ميزان لازم سس مايونز به ميزان لازم نمك به ميزان لازم آبليمو به ميزان لازم مراحل تهيه سالاد فصل

براي تهيه سالاد فصل برگ هاي كلم و كاهو را جدا مي كنيم و پس از شستن در آبكشن مي گذاريم تا آبشان برود. سپس كاهو, كلم قرمز و كلم را خرد كرده و در ظرفي كه براي سالاد انتخاب كرده ايد با سليقه خودتون در ظرف بريزيد. بهتر است كلم قرمز را به صورت ريز خرد كنيد تا سالاد شما زيباتر ديده شود.

سپس گوجه و خيارها را پس از پوست كندن به صورت حلقه اي و با قطرهاي هم اندازه برش دهيد تا بر روي سالاد زيباتر ديده شوند سپس بعد از برش, خيارها و گوجه ها را بر روي سالاد با سليقه خودتون بچينيد. هويج ها را هم بعد از شستن و پوست كندن بر روي سالاد رنده كنيد البته مي توانيد با هويج ظاهر سالاد تون را زيباتر كنيد همه اينا بستگي به سليقه و ظرافت شما دارد.

در مرحله آخر به سس مايونز مقدار شكر, آبليمو و نمك اضافه كنيد و بعد از هم زدن كامل سس, بر روي سالاد بريزيد و بعد سرو كنيد. البته مي توانيد سس را در ظرف سس خوري بريزيد و به همراه سالاد سرو كنيد تا مهمان ها به طور دلخواه از سس استفاده كنند.

 

تزيين سالاد فصل, آموزش تزيين سالاد فصل, عكس و مدل تزيين سالاد فصل

 


تزيين سالاد فصل

همان طور كه گفتيم همه ما سالاد كاهو را به يك شكل و با مواد يكسان درست مي كنيم تنها تفاوت در درشت يا ريز خرد كردن مواد اين سالاد مي باشد. اما در مورد تزيين هركس با سليقه و ظرافت خود سالاد كاهو يا همون سالاد فصل را تزيين مي كند. البته هر چقدر در اين مورد تجربه داشته باشيد مي توانيد ايده هاي جالب تري براي تزيين سالاد بدهيد و از اين ايده ها در تزيين سالاد كاهو يا همون سالاد فصل خود استفاده كنيد.

 

طرز تهيه سالاد اسفناج خوشمزه و مجلسي

 


طرز تهيه سالاد اسفناج خوشمزه و مجلسيبراي تهيه سالاد اسفناج برگ هاي كوچك داخلي اسفناج استفاده مي كنيم برگ هاي ...

موادي كه ميتوانيم در تزيين سالاد فصل استفاده كنيم :

  • فلفل دلمه اي ظاهر زيبايي دارد و ميتوانيد به صورت حلقه اي برش دهيد و روي سالاد را با آن تزيين كنيد.
  • گوجه و خيار درسته از مواد اصلي سالاد كاهو مي باشد ولي ميتوانيد گوجه و خيار را به صورت شكل هاي مختلف بر روي سالاد فصل خود قرار بدهيد و باعث زيبايي بيشتر سالاد كاهو خود شويد.
  • هويچ به دليل اينكه رنگش با بقيه مواد سازنده سالاد يكي نيست مهم ترين نقش را در تزيين سالاد دارد شما ميتوانيد هويج را پس از رنده كردن, روي سالاد خود را با آن تزيين كنيد حتي ميتوانيد پس از رنده كردن با استفاده از قالب هاي مختلف فرم دهيد و روي سالاد خود بچينيد.

همچنين ببينيد : سالاد الويه

منبع : http://telegra.ph/%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B4%D9%85%D8%B2%D9%87-%D9%88-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3%DB%8C-05-25

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.