خواص مفيد پياز

سايت تفريحي آرزوها

خواص مفيد پياز

۲۷ بازديد

 

خواص مفيد پياز سفيد, قرمز و رزد براي پوست و مو, مضرات پياز براي آقايان, piyaz

 



فوايد پياز براي پوست و مو و سرماخوردگي تا زيان هاي مصرف پياز براي مردان و زنان

پياز يكي از قديمي ترين سبزيجات در دنيا مي باشد و گفته ها از آن است كه اين گياه ۳ هزار سال قبل از ميلاد مسيح در كشور مصر كشت مي شد و به عنوان غذاي اصلي مصرف مي شد و امروزه همچنان از پياز در پخت اكثر غذاها استفاده مي شود مثلا در آمريكاي شمالي پياز را پس از خرد كردن سرخ مي كنند و با نام پياز حلقه اي سرو مي شود.

بي دليل نيست كه پياز در گذشته حكم طلا را داشته است چون اين گياه به دليل داشتن ويتامين هاي A و B و V, يد, املاح سديم, پتاسيم, آهن, فسفر, قند, كلسيم, تركيبات گوكردي و ... براي سلامتي بدن بسيار مفيد است همچنين پياز به دليل داشتن مواد آنتي بيوتيك از نظر دارويي پر اهميت مي باشد و مي تواند با تقويت سيستم دفاعي بدن در پيشگيري از بسياري بيماري ها مفيد و مؤثر باشد. پياز در انواع سفيد, قرمز و زرد وجود دارد.

خواص مفيد پياز

مفيد براي لاغري

پياز به دليل اينكه حاوي مقدار زيادي فيبر است و با مصرف پياز, فيبرهاي موجود در آن, داخل دستگاه گوارش حجيم تر مي شوند و براي همين احساس گرسنگي را تا حد زيادي كاهش مي دهد همچين پياز ميزان تري گليسيريد خون را تا حد زيادي كاهش مي دهد و همان طور كه ميدانيد تري گليسيريد ها چربي هاي انباشته شده در بافت هاي چربي بدن هستند كه در ران ها, شكم و ... انباشه مي شوند. همچنين پياز به دليل اينكه ادرار آور است در دفع سموم بدن بسيار مؤثر است.

مفيد براي پوست

پياز موجب تقويت پوست بدن و موها شده و آلرژي هاي پوستي, زگيل ها و بيماري هاي پوستي را درمان مي كند در واقع پياز به دليل داشتن اسيد هاي گياهي مي تواند روي پوست پيلينگ مناسب انجام دهد يعني باعث رفع لايه سلول هاي مرده پوست (چين و چروك) شده و موجب شادابي و نشاط پوست شود.

همچنين پياز به دليل داشتن كروميم (chromium) با نوعي از باكتري كه موجب به وجود آمدن آكنه در پوست مي شود مقابله مي كند بنابراين شما با مصرف روزانه پياز, مي توانيد پوستي شاداب و زيبا و به دور از هر گونه آكنه داشته باشيد.

مفيد براي بيماران ديابتي

پياز حاوي ماده اي بنام گلوسيد است كه موجب كاهش گليسيريد خون مي شود دقيقا همان كاري كه انسولين براي بيماران ديابتي انجام مي دهد پس شما با مصرف روزانه پياز مي توانيد ميزان قند خون خود را كاهش دهيد.

مفيد براي كاهش درد

طبق تحقيقاتي كه در سال ۱۹۹۰ در داكوتاي شمالي انجام گرفت دانشمندان به اين نتيجه رسيدند كه منگنز موجود در پياز به عنوان يك ضد درد عمل مي كند و زناني كه در رژيم غذايي خود منگنز دارند نسبت به زنان ديگر كمتر دچار علايم نشانگان قبل از قاعدگي مثل بدخلقي و دردهاي شكمي مي شوند.

پيشگيري از سرطان

پياز منبع غني از فلاونوئيدها است و فلاونوئيدها از رشد تومورها در حيوانات جلوگيري مي كند پس اگر شما در برنامه غذايي خود از پياز به طور مداوم استفاده كنيد مي توانيد تا حدي زيادي خطر مبتلا به سرطان مخصوصاً سرطان روده را در خود كاهش دهيد. حتي داشنمندان معتقدند پختن گوشت همراه پياز مي تواند به كاهش مواد سرطان زايي كه در هنگام پختن گوشت در حرارت ايجاد مي شود كمك كند.

مفيد براي درمان بواسير

يكي ديگر از خواص پياز اين است كه مي تواند در بهبود و درمان بواسير تا حد زيادي مفيد باشد در واقع پياز موجب انتقال خون به طرف سطح پوست مي شود و اين كار باعث كاهش تجمع خون در رگ هاي بواسيري مي شود پس شما با قرار دادن پياز پخته شده و گرم در محل بواسير مي توانيد به درمان بواسير خود كمك كنيد.

مفيد براي استخوان ها

طبق تحقيقاتي كه در كاليفرنيا در سال ۲۰۰۹ صورت گرفت دانشمندان به اين نتيجه رسيدند كه تراكم استخوان ها در زناني كه روزي يك پياز مصرف مي كنند ۵ درصد بيشتر از زناني است كه يك بار در ماه پياز مي خورند و احتمال شكستگي لگن در آن ها ۲۰ درصد كاهش مي بايد بنابراين به خانم ها توصيه شد كه براي پيشگيري از بيماري پوكي استخوان, خوردن پياز را به برنامه غذايي خود اضافه كنند.

مفيد براي سرماخوردگي

پياز به دليل اينكه خاصيت ضد باكتريايي و ضد ويرويسي دارد مصرف آن به هنگام سرماخوردگي به خصوص به شكل پخته مي تواند تا حد زيادي براي كاهش عفونت هاي ويروسي و باكتريايي و درمان سرماخوردگي مؤثر باشد

زيان هاي پياز

مضر براي بانوان شيرده

در دوره شيردهي تا مي توانيد پياز مصرف نكنيد چون علاوه بر نفخ زا بودن تأثيرات زيادي بر طعم شير گذاشته و موحب بدبو و بد طعم كردن شير مادر مي شود به طوريكه نوزاد شما از خودن شير امتناع خواهد كرد.

مضر براي افراد طبع گرم

افرادي كه طبع گرمي دارند نبايد در مصرف پياز زياده روي كنند چون پياز به دليل اينكه گرم است براي افرادي كه طبع گرمي دارند مضر بوده و اسراف در خوردن پياز موجب فراموشي و سردرد در آن ها خواهد شد.


همچنين ببينيد : • خواص نمكخواص سيب زميني  

http://telegra.ph/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-05-11

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.